مقام سوری از ادامه ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس خبر داد
نوشته شده توسط : gogos

وی در اظهاراتی كه روز یكشنبه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد ، افزود : در این ارتباط افراد برای اولین مرحله می توانند تا روز چهارشنبه (2 فروردین) با مراجعه به شهرداری ها در سراسر كشور نسبت به ثبت نام برای نامزد شدن در این انتخابات اقدام كنند.

ثبت نام نامزدها از روز پنجشنبه گذشته در سوریه آغاز شده است.

این مقام سوری خاطر نشان كرد كه بخش های مربوطه در شهرداری ها نیز به مدت سه روز مهلت دارند تا درخواست این افراد را بررسی و صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنان را نامزدی اعلام كنند.

العزاوی خاطر نشان كرد كه افراد در صورت رد صلاحیت می توانند با ارایه درخواست نسبت به تجدید نظر در ارتباط با صلاحیت خود اقدام كنند.

انتخابات پارلمانی سوریه در ادامه اصلاحات در این كشور و در روز 18 اردیبهشت ماه 1391 (هفتم ماه مه) برگزار می شود.

این سومین انتخابات در سوریه از زمان آغاز بحران در این كشور است و پیشتر در 7 اسفند ماه همه پرسی قانون اساسی و آبان ماه انتخابات شوراهای محلی شهر و روستا برگزار شد.

در انتخابات اردیبهشت ماه 250 نماینده مجلس سوریه از 14 استان این كشور انتخاب می شوند .

در جریان انتخابات مجلس سوریه 29 نماینده برای استان دمشق ، 19 نماینده برای ریف دمشق ، 20 نماینده برای حلب ، 32 نماینده برای ریف حلب ، 23 نماینده برای حمص ، 22 نماینده برای حماه ، 17 نماینده برای لاذقیه ، 18 نماینده برای ادلب ، 13 نماینده برای طرطوس ، 8 نماینده برای رقه ، 14 نماینده برای دیرالزور، 14 نماینده برای حسكه ، 10 نماینده برای درعا ، 6 نماینده برای سویدا و 5 نماینده برای قنیطره انتخاب می شوند.

از مجموع 250 نماینده 127 نفر از آنان خاص دو قشر كشاورز و كارگر و مابقی برای سایر اقشار جامعه سوریه است.

سوریه دارای حدود 23 میلیون جمعیت با 186 هزار كیلومتر مربع مساحت است.

این دوره از انتخابات پارلمانی در سوریه با توجه به لغو انحصار قدرت حزب بعث سوریه بر اساس قانون اساسی جدید سوریه به صورت تكثرگرا و با حضور احزاب و گروه های مختلف سیاسی برگزار می شود.

تاكنون 8 حزب سیاسی مجوز لازم را برای فعالیت كه یكی از ابعاد آن در ارتباط با نمایندگی مجلس است ، دریافت كرده اند.

این انتخابات یكی از جلوه های جدید اجرای اصلاحات در سوریه است و بر اساس آن یك مجلس با احزاب مختلف در این كشور شكل خواهد گرفت و پیش بینی می شود نظام مجلس آینده سوریه از شور و حرارت خاص سیاسی در مقایسه با مجلس كنونی برخوردار باشد.

بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی نوبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و 35 نماینده مجلس باید نسبت به تایید نامزدها برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اقدام كنند و یك نماینده نمی تواند دو نفر را تایید كند.

خاورم**ا.ا**1436**1369





:: برچسب‌ها: اقیانوس , نشان , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: